Proje Açıklaması

Boya ve kaporta kontrolü ikinci el araçların geçmişleri konusunda bilgi vermektedir. Daha önce kaza geçirip geçirmediğini, değişen parçaları ve daha bir çok araçla ilgili noktayı anlamamıza yardımcı olmaktadır.

Öncelikle Araçlarda boya mikron değerine bakılır.

Boya mikron değeri nedir ?

Boya mikron değeri boya kalınlığı anlamına gelmektedir. Yanlız burada farklı firmaların kendine özgü mikron değerleri olduğu unutulmamalıdır. Ortalama 90- 135 mikron aralığında olduğu düşünülse de bazen daha fazla mikronlu orjinal araçların bulunabileceğini de unutmamak gereklidir. Bu sebeple araçlarda boya kontrolleri yaparken profesyonel bir ekip tarafından detaylı kontrol yapılması gerekmektedir.

Biz Dynobil Oto Ekspertiz Boya ve Kaporta kontrol ailesi olarak öncelikle tavan ve frangartlardan başlıyoruz. Frangart yandaki resimde görünmektedir.

Bu kontrollerin tamamı profesyonel ekibimiz tarafından yapılmaktadır. Yine Kurumsal bir firma olarak kontrollerimiz belirli bir periyod  dahilinde sıra ile kontrol formu ile gerçekleştirilmektedir.

Boya kaporta testi  profesyonel personellerimiz  tarafından yapılmaktadır. Sırayla

  • Tavan kontrolleri yapılır.
  • Parça değişmeleri varsa bunun kontrolü ve kayıt altına alınması yapılır.
  • Boyanmış yerler ve parçalar kontrol edilir.
  • Travers kontrolleri yapılır.
  • Tampon kontrolleri yapılır.
  • İç direk incelemesi yapılır.
  • Marşpiyel incelenir.
  • Araç şasisi kontrol edilir.
  • Ön ve arka paneller kontrol edilir.
  • Kapılar, çamurluk gibi diğer aksamlar kontrol edilir.
  • Araç gövdesi kontrol edilir.
  • Kapıların kontrolü yapılır.
  • Araç üzerinde bulunan civata ve somunlar orjinal boya ve sonradan takılması gibi profesyonel bilgi gerektiren tüm aksamlar incelenip raporlanır.

Basit olarak boya ve kaporta kontrollerini sizde yapabilirsiniz.

Öncelikle otomobilinizi temizleyip iyi bir şekilde yıkamalısınız. Yeni boyanmış yerler daha parlak ve pürüzsüz görünmektedir. Yine boyada dalgalanma oluyorsa işlem görmüş bir alana bakıyorsunuz demektir. Yine bağlantı noktalarını ,farlar ve stopları kontrol etmelisiniz. Motor bölümünde ise mavi,kırmızı veya yeşil etiketler bulunur bunları kontrol etmeniz gerekmektedir. Motor bölümünde sıra dışı bir kaynak veya kulaklarının değişip değişmediğini de kontrol etmelisiniz. Bunlarda farklılıklar otomobilinizin işlem gördüğünün ispatı niteliğindedir.

Arka bagaj kapağı da kontrol edilmesi gereken bir parça olarak önümüze çıkmaktadır. Arkadan çarpma şeklinde olan kazalarda  bagaj kapağında kaynak, boya farklılıkları farklılıklar oluşmaktadır.

Yine ağır kaza geçirmiş bir otomobil de pedallarının gereğinden fazla gergin, sağa sola kayması muhtemeldir. Araçlarda sol kapı sağ kapı arasında ki boşluklar eşit olduğunu düşündüğümüzde buradaki farklılıklar da aracın işlem görmüş olduğunu size söyleyecektir.

Biz DOĞRU Bilgi vermekle yükümlüyüz.

Boya kontrolü nasıl yapılır ve daha fazlası için bizi arayıp detaylı bilgi alabilirsiniz.

Dynobil ailesi olarak bizim temel prensibimiz Sadece Doğrular Üzerine Kurulmuştur. 2. El araç ekspertiz raporlarında sadece olan koşulların doğru olarak sunulması bizim için çok değerlidir. Biz an itibarı ile Doğruyu sunmaktayız. Siz alıcı veya satıcı olabilirsiniz. Her iki koşulda da aracınızın durum bilgileri daha sonraki  sürüşlerinizde size yardımcı olacaktır. Yine her türlü bakım ve onarım ihtiyacınız hakkında detaylı bilgi sahibi olacaksınız.