Proje Açıklaması

Morbi vitae purus dictum, ultrices tellus in, gravida lectus.

Kontrol bilgileri

Lastik Kontrolleri

İşlem : Dynobil Uzman Personelleri

Faaliyet Süresi

5 dk.

Araç lastikleri otomobilimizin sürüş kalitesini doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple sürekli kontrol edilmesi gerekmektedir. Araç lastikleri yakıt maliyetini etkilediği gibi yolculuk esnasında fren mesafesi, güvenli duruş eylemi için önem arz etmektedir. Yine araçlarımızın parça ömrü bakımsız lastiklerde kısalmaktadır.

Araç lastiklerin bakımı nasıl yapılmaktadır ?

Araç lastikleri öncelikle sürüş güvenliği için çok önemlidir. Önümüze olağan ve ani olarak çıkacak her sorun için ilk lastikler ile tepki verilmektedir. Yer ile temas etmesi ve yolun bozuk, yağlı ve tuzlu durumları için lastik bakımının devamlı yapılmış olması gereklidir.

Lastik alırken nere dikkat etmeliyiz.

Dynobil Aydın lastik bakım ve kontrol ailesi olarak tavsiyelerimizi şöyle anlatabiliriz.

Her aracın lastik boyutu farklılık göstermektedir. Bu sebeple doğru lastik kullanımı mutlaka şarttır. Mevsimsel değişmelerde Türkiye de kış lastiği takma zaman dilimleri arasında mutlaka kış lastiği ile yola devam edilmelidir.Otomobiliniz kullanım klavuzunda tavsiye edilen lastik tipi önceliğiniz olmalıdır. Yine geniş lastikler yol tutuşunu kolaylaştıracaktır. Fakat ıslak zeminlerde zorlanmaya ve kilometre sayacınızda hatalı gösterimlere sebep olacaktır.Lastik üzerinde bulunan üretim tarihine dikkat etmek gereklidir. Üretilen her lastiğin kullanılmasa bile zamanla aşınabileceğini unutulmamalı ve 10 yılı aşkın süre bekleyen lastikler tercih edilmemelidir.

Araç lastik basıncı ne zaman ölçülmelidir ?

Aracınızın lastikleri 3 – 4 km mesafe gittiğinizde ölçüm yapabilirsiniz. Henüz sürtünmenin fazla olmadığı soğuk iken ölçmek en iyi ölçüm olacaktır. Şayet araç kullanılmış ve ölçüm yapılması gerekiyorsa 5 psi(0,33bar) daha ekleyip soğuk iken tekrar kontrol edin.Sıcak bir lastiğin havasını asla boşaltmayın.

Araç lastik hava basıncı kontrolleri nasıl yapılmaktadır ?

Öncelikle araç lastiklerinin gözle veya araç lastik basınç ölçme cihazı yardımı ile kontrol edin. Kontrol sonrasında lastik basıncı düşükse yükseltin. Yüksekse düşürün.

Unutmayın benzin istasyonunda bulunan kontrol cihazların çoğu yanlış gösterebilir. Ünlü bir marka Michelin web sitesinden alınmıştır.

Aracımın lastik basınç bilgilerini nerede bulabilirim ?

Her aracın el kitabında bulunduğu gibi Sürücülerin kapısında veya yakıt deposu kapağında etiket üzerinde bulunabilir. Yine marka üretici firmaların internet sitelerinde de bulmak mümkün olmaktadır.

  • Araç kullanıcı el kitabında
  • Sürücü kapısı veya yakıt deposu kapağındaki bir etiket üzerinde

The Image Gallery

Curabitur consequat magna purus, in aliquet magna rutrum quis. Pellentesque auctor nisl eu nibh tempor blandit. Etiam tristique urna at enim semper, rutrum efficitur leo tincidunt. Proin commodo euismod nisl, a ultrices velit. Nullam odio enim, mollis id augue at, ullamcorper rhoncus metus.

Lastiklerin Erken veya Düzensiz deforme olmasının sebebi vardır ?

Araç lastikleri erkenden veya düzensiz olarak aşınma yapıyorsa ilk bakılması gereken lastiklerin hava basıncı olmalıdır. Lastik hava basıncının düşük olması %20 oranında lastik ömrünü azaltmaktadır. Yine yüksek olması da aracın vuruntulu kalkmasına sebep olmaktadır. Lastik diş derinliğinin azalması halk arasında kabak diye tarif edilen lastik görünümünün oluşmasına sebep olmaktadır. Kabak lastik yol üzerinde fren esnasında kaymalar yapmakta ve trafik güvenliğini de tehlikeye atmaktadır.

Lastik değiştirme nasıl yapılmalıdır ?

Öncelikle lastiklerin tek olarak değiştirilmesi tavsiye edilmez. Yinede halk arasında bir deyim vardır hani ”Zor oyunu Bozar.”diye o zaman yapacak bir şey yoktur. Fakat bu değişimin bir çok sakıncası da olabilir. Bunlar bazılarını şöyle sıralayabiliriz.

  • Dengesiz yol tutuş ve sürüş
  • Kızaklama sorunu
  • Frenleme sorunu
  • Abs gibi sistem probleri vb.

Cras Porttitor ex ac Accumsan Tristique

Nullam lobortis risus vitae tempus placerat. Etiam eros velit, hendrerit vel ultrices quis, commodo vulputate libero. Praesent rutrum sollicitudin odio, in molestie ligula. Cras varius lobortis semper. Morbi hendrerit hendrerit tincidunt. Nulla lacus dolor, cursus ut fringilla sed, semper vestibulum risus. In ac nulla dapibus, blandit purus et, luctus magna. Vestibulum ultrices convallis egestas. Pellentesque tristique magna sed ipsum consectetur tristique at tincidunt massa.